Gratistidningen Jeppis Weekly, som delats ut till hushåll i Jakobstadsregionen, utkommer sista gången torsdagen den 11 januari.

Enligt HSS Medias vd Anna-Mari Karhunen är orsakerna två. Dels har annonsförsäljningen inte utvecklats i önskad riktning, dels väljer man strategiskt att inte satsa på gratistidningar i detta skede.

– Det var en modig satsning som var helt rätt för två år sedan när tidningen startades. Nu är verkligheten en annan och då måste vi också vara modiga och avsluta i tid. Nu ligger fokus mer på vår kärnverksamhet, säger hon.

Den tvåspråkiga gratistidningen har utkommit på torsdagar i Jakobstadsregionen sedan 10 december 2015, till hushåll och som plocktidning i butiker och marketar. Jeppis Weekly har en upplaga på drygt 13.000 tidningar.

– Ett stort tack till alla läsare, annonsörer och samarbetspartners som möjliggjorde att vi kunde ge ut en gratistidning i Jakobstadsregionen, säger Karhunen.