Sockerfria energidrycker vanliga bland unga som styrketränar: "Mer av ett varumärke än en dryck"

Nyhetsbild
Jens Vuorenmaa och Alexander Antell dricker en eller två burkar energidryck i veckan, ibland för att piggna till innan de ska träna. Foto: Fanny Willman
Företagen bakom de osockrade energidryckerna använder främst sponsrade träningsprofiler på sociala medier för att marknadsföra sina produkter. Näringsfysiologen Anki Sundin säger att energidryckerna varken är nyttiga eller onyttiga.
Du hittar dina sparade artiklar då du klickar på ditt konto uppe till höger på sajten och väljer "Sparade artiklar"
Bästa läsare
För att fortsätta läsa behöver du ha en prenumeration och vara inloggad.
1 månad för 1€
Lokala nyheter när du vill, var du vill.
Ja tack!

Våra huvudnyheter

Nyhetsbild
Inrikes

Enorma skillnader i kommunernas ekonomi – så här skuldsatt är din kommun

Kontrasterna mellan kommunerna på Åland är enorma medan Larsmo tog mest lån jämfört med kommunens storlek år 2017.

Nyhetsbild
Lokalt

Ett stycke motorhistoria uppenbarade sig efter upptäckt på Juthbacka

JAKOBSTAD En syn på Juthbackamarknaden fick Pelle Lillqvist att börja forska i fabrikatet Svaj. Ett detektivarbete som till slut ledde fram till slutsatsen att Jakobstadsföretaget Elektro-Maskin inte bara tillverkade båtmotorer.

Nyhetsbild
Inrikes

Enorma skillnader i kommunernas ekonomi – så här skuldsatt är din kommun

Kontrasterna mellan kommunerna på Åland är enorma medan Larsmo tog mest lån jämfört med kommunens storlek år 2017.

Nyhetsbild
Inrikes

Utbildningsstyrelsen ger grönt ljus för skyttellöpning

UPPDATERAD Flera städer har avbrutit mätningarna av elevernas uthållighet och rörelseförmåga efter det tragiska dödsfallet i Esbo. Det finns ingen orsak att göra det, enligt Utbildningsstyrelsen.

Mest läst senaste veckan