|

Johnson: Vi ska bryta oss ur EU som Hulken

Boris Johnson, Storbritanniens premiärminister. Zoom
Foto: Daniel Leal-Olivas

Boris Johnson, Storbritanniens premiärminister.

Premiärminister Boris Johnson kom med en något förvånande seriefigur-referens i en intervju med brittiska Mail on sunday.
Du hittar dina sparade artiklar då du klickar på ditt konto uppe till höger på sajten och väljer "Sparade artiklar"

I intervjun säger han att Storbritannien är som Hulken och att landet ska ta sig ur EU med liknande superkrafter.

– Ju argare Hulken blir desto starkare blir han, säger Boris Johnson till tidningen.

Seriefiguren Hulken är egentligen den beskedliga vetenskapsmannen Bruce Banner som när han blir arg förvandlas till ett stort argt grönt monster.

Storbritannien kommer att ta sig ur EU, precis som Hulken alltid tar sig loss. I alla fall enligt Storbritanniens Boris Johnson. Bilden är från filmen Thor: Ragnarök.
Foto: TT/Marvel studios

Storbritannien kommer att ta sig ur EU, precis som Hulken alltid tar sig loss. I alla fall enligt Storbritanniens Boris Johnson. Bilden är från filmen Thor: Ragnarök.


– Banner kan vara handfängslad men när han provoceras bryter han sig lös. Hulken lyckas alltid fly oavsett hur hårt bunden han tycks vara – och så är det också för vårt land. Vi kommer att ta loss den 31 oktober och vi ska få det här gjort, säger Johnson i intervjun.

På måndag träffar Johnson EU-kommissionens ordförande Jean-Claude Juncker över en arbetslunch. De ska diskutera Brexit över en meny bestående av sniglar, lax och ost, skriver Mail on Sunday.

Visa fler
Kommentarer

Tyck till!

I samarbete med tjänsten Ifrågasätt ger vi dig möjligheten att kommentera och diskutera den här artikeln. Håll dig till ämnet och håll god ton. Vårda ditt språk och respektera andra skribenter och personer i artikeln. Vi förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer som vi bedömer som olämpliga.
|

Tiktok har sprungit om Facebook

Nyhetsbild
Tiktoks rörliga material når fler unga och barn än Facebooks. Arkivbild. Foto: Gorm Kallestad
Tiktok är starkast i målgruppen 9–19 år och når där fler med det rörliga innehållet jämfört med rörligt innehåll på Facebook. Mest populär är appen bland 9–12-åringar.

Mest läst senaste veckan