|

Idrottaren som varumärke – Alexander Ståhlberg nappade på trenden: "Handlar om att vara genuin och äkta"

Alexander Ståhlberg har en pangvinter bakom sig med tre medaljer i junior-VM, debut i världscupen och karriärens bästa placering hittills i FM på seniornivå – tionde på 15 kilometer klassiskt förra helgen.
Foto: Lehtikuva/Jussi Nukari

Alexander Ståhlberg har en pangvinter bakom sig med tre medaljer i junior-VM, debut i världscupen och karriärens bästa placering hittills i FM på seniornivå – tionde på 15 kilometer klassiskt förra helgen.

För en elitidrottare är idrotten – träning, tävling och allt däromkring – i fokus. Men vid sidan av det blir det allt vanligare med idrottarbranding. Det är något som Alexander Ståhlberg nappat på.
Du hittar dina sparade artiklar då du klickar på ditt konto uppe till höger på sajten och väljer "Sparade artiklar"

Vill du läsa hela artikeln?

Obegränsad tillgång till webbnyheter och e-tidningen.

1 månad för 1 €

Mest läst senaste veckan