|

Henriksson: Uppenbara brister hos nödcentraler och räddningsverk när svenskan fallerar

Språklagen är tydlig, och det är myndigheternas och deras ansvariga ministerier som ska se till att den efterföljs, säger justitieminister Anna-Maja Henriksson om den senaste tiden brister i svensk service hos nödcentraler och räddningsverk.
Foto: Arkiv/Kevin Åkerlund

Språklagen är tydlig, och det är myndigheternas och deras ansvariga ministerier som ska se till att den efterföljs, säger justitieminister Anna-Maja Henriksson om den senaste tiden brister i svensk service hos nödcentraler och räddningsverk.

Obegripliga nödmeddelanden och dröjsmål hos nödcentralen vid svenska samtal är inte acceptabelt anser justitieminister Anna-Maja Henriksson. Språklagen är tydlig, säger hon.
Du hittar dina sparade artiklar då du klickar på ditt konto uppe till höger på sajten och väljer "Sparade artiklar"

Vill du läsa hela artikeln?

Obegränsad tillgång till webbnyheter och e-tidningen.

1 månad för 1 €

Mest läst senaste veckan