|

Aktiebolag för turismen i Jakobstadsregionen ska utredas – förvaltningsdirektör utlovar beslut nästa år

Marknadsföringen av Jakobstad underlättas av att staden i sig är fin, centrum kompakt, avstånden korta, det är nära till havet och det finns mycket att se uppger staden. Utmaningen är hur staden ska nå potentiella turister.
Foto: Jonas Brunnström

Marknadsföringen av Jakobstad underlättas av att staden i sig är fin, centrum kompakt, avstånden korta, det är nära till havet och det finns mycket att se uppger staden. Utmaningen är hur staden ska nå potentiella turister.

Milla Kallioinen, förvaltningsdirektör i Jakobstad, vill få med grannkommunerna i en utredning om en bolagisering av regionens turism. Blir det ett ja kan ett Visit-bolag vara i gång redan år 2023.

Du hittar dina sparade artiklar då du klickar på ditt konto uppe till höger på sajten och väljer "Sparade artiklar"

Vill du läsa hela artikeln?

Obegränsad tillgång till webbnyheter och e-tidningen.

1 månad för 1 €

Mest läst senaste veckan