Kinnunen bemöter kritiken: "Brådskande fall prioriteras"

Marina Kinnunen, direktör för Österbottens välfärdsområde, säger att det är förståeligt att klienter blir missnöjda om de måste vänta länge på vård på samjouren, men förklarar att det kan bero på att mer brådskande fall måste gå före i kön.
Foto: Mats Ekman

Marina Kinnunen, direktör för Österbottens välfärdsområde, säger att det är förståeligt att klienter blir missnöjda om de måste vänta länge på vård på samjouren, men förklarar att det kan bero på att mer brådskande fall måste gå före i kön.

Att man tvingas vänta länge på sin tur kan bero på att mera brådskande fall prioriteras. Men hur bråttom det än är måste man alltid kunna ge klienten ett bra bemötande, säger välfärdsområdesdirektör Marina Kinnunen om kritiken som patienter och anhöriga riktar mot samjouren i Vasa.
Du hittar dina sparade artiklar då du klickar på ditt konto uppe till höger på sajten och väljer "Sparade artiklar"

Vill du läsa hela artikeln?

Obegränsad tillgång till webbnyheter och e-tidningen.

1 månad för 1 €

Mest läst senaste veckan