Kommunstyrelsen i Larsmo godkände i måndags detaljerna kring miljöinspektörstjänsten. Den tillsätts från den 1 mars 2018 och sköts på heltid. Kommunerna ska göra upp ett avtal som reglerar förhållandet så att Larsmo står för 60 procent av personalkostnaderna.
Kommunerna står för resekostnader inom den egna kommunen medan Larsmo har arbetsgivaransvaret.
Jobbet ska lediganslås och behörighetskrav är lämplig högskoleexamen. Larsmo har saknat fast anställd miljöinspektör sedan i höstas men behöver inte en på heltid. Pedersöre behöver i sin tur tilläggsresurser på grund av hög arbetsbelastning.
Lokalt
14.2.2018
Tjänst som miljöinspektör lediganslås
Tjänsten som gemensam miljöinspektör för Larsmo och Pedersöre ska lediganslås inom kort. Kommunerna ska dela på den så att Larsmo får 60 procent och Pedersöre 40 procent ev heltidstjänsten.