|

Professor hyllar Baltic och Nautor: "Enda finländska lyxvarumärken som fransmännen känner till"

Enligt Anders Kurtén, vd för Baltic Yachts, handlar båtköp om drömmar oavsett om båten är stor eller liten. – Människors behov av att nära sina drömmar verkar öka i kristid. Ett tecken på det var att försäljningen av båtar under 10 meter ökade med över 20 procent i fjol.
Foto: Carlo Borlenghi/Baltic Yachts

Enligt Anders Kurtén, vd för Baltic Yachts, handlar båtköp om drömmar oavsett om båten är stor eller liten. – Människors behov av att nära sina drömmar verkar öka i kristid. Ett tecken på det var att försäljningen av båtar under 10 meter ökade med över 20 procent i fjol.

Stolthet och lyxtänkande ska hjälpa österbottniska företag att locka kompetent arbetskraft och sälja sina produkter. – Lyxprodukter kan uppstå var som helst. Men det tar tid och är inget som företaget kan diktera, säger Jonas Holmqvist, professor i lyxmarknadsföring i Frankrike.
Du hittar dina sparade artiklar då du klickar på ditt konto uppe till höger på sajten och väljer "Sparade artiklar"

Vill du läsa hela artikeln?

Obegränsad tillgång till webbnyheter och e-tidningen.

1 månad för 1 €

Mest läst senaste veckan